Søknaden finner du her.
Nei. Vår prisfilosofi er å tilby lave drivstoffpriser til alle. Det er prisen på prisstolpen som til enhver tid gjelder, uansett om du velger å betale med Automat 1-kort, bankkort, kredittkort eller kontanter.
Vi behandler søknaden så fort vi har fått den inn, og så kommer kort og kode i posten innen 14 dager.
Du kan bruke kortet på alle Automat 1-stasjoner i Norge.
Nei. Kortet er gratis og det er heller ingen gebyrer, fakturaavgift eller andre kostnader ved kortet. Du betaler kun for drivstoffet du fyller.
Ja, du kan velge mellom AvtaleGiro, E-faktura og vanlig faktura.
Automat 1 godtar AvtaleGiro og E-faktura som betalingsform. Ta direkte kontakt med egen bank og opprett avtale. Ta med KID-nummer på en faktura og kontonummer 6011 05 53881. Banken ordner resten. Hvis du bruker nettbank, kan du registrere AvtaleGiro eller E-faktura neste gang du betaler en regning fra oss.
Med eFaktura får du regningen ferdig utfylt rett i nettbanken. Alt du trenger å gjøre er å godkjenne betalingen. KID- og kontonummer er allerede fylt ut. Referansenummer for å opprette E-faktura er kundenummeret ditt; syv siffer.
Med AvtaleGiro betaler du drivstoffregningen din raskt og enkelt. Banken din sørger for at regningen blir betalt på riktig tidspunkt. Du slipper å bruke unødvendig tid på å betale regningen og unngår purringer. AvtaleGiro er også rimeligere enn andre betalingstjenester.
Minst syv dager før forfall blir du varslet om regningens beløp og trekkdato, slik at du har full oversikt og mulighet for å stoppe betalingen om nødvendig. Gjennom bankens kontoutskrift, eller via kontofon, får du bekreftet at regningen er betalt.
Husk at du når som helst kan gå ut av ordningen ved å kontakte banken din.
Kundeservice treffer du på 21 49 64 20, eller mail kontakt@automat1.no
Ta kontakt med oss på Automat1 Kundeservice, telefon 800 32 020 (grønt nummer) hverdager 8.00 – 16.00 eller via e-post kontakt@automat1.no. Du kan også bestille nye kort via minesider.
Du kan sperre kortet ditt ved å ringe grønt nummer +47 800 32 020
Din personlige telefon-/internettkode finner du på fakturaen og på brevet som følger med ditt nye kort.
Ja, du kan velge mellom AvtaleGiro, E-faktura og vanlig faktura.
Automat 1 selger bensin og diesel som følger norsk standard. Det betyr at du får samme drivstoffkvalitet hos Automat 1 som hos andre leverandører. På alle våre stasjoner kan du fylle blyfri bensin 95 oktan (grønt håndtak) og diesel (svart håndtak), til lav automatpris.
Ja, vi kommer til å fortsette med ekstra lavpris-kampanjer, og vi kommer til å publisere dette på forskjellige steder; Facebook, nettsiden og av og til ved annonsering.
Ja, vi har en ambisjon om vekst, og vi ønsker å komme i kontakt med selskaper som driver stasjoner i dag eller som har en tomt hvor det passer å sette opp en energistasjon.
Få ansatte, gode lokasjoner, effektiv drift og veldig mange trofaste kunder som vi er veldig stolte av.
Våre 35 bensinstasjoner, som er lokalisert fra Arendal i sør til Hamar og Gjøvik i nord, er alle automatstasjoner, og vi vil rendyrker dette konseptet ved også å synliggjøre vårt særpreg i navnet. Derfor er Automat 1 det naturlige navnet.
Ja, vi vil fortsatt ta på oss jobben som prispresseren i de områder der Automat 1 holder til.
Hos Automat1 er det mange mennesker som passer på at alt fungerer som det skal. Hver stasjon har en lokalt ansvarlig person som tar hånd om det daglige vedlikeholdet på stasjonen. Opplever du feil på våre stasjoner, så finner du reklamasjonskjema her.
Få ansatte, gode lokasjoner, effektiv drift og veldig mange trofaste kunder som vi er veldig stolte av.
Våre 35 bensinstasjoner, som er lokalisert fra Arendal i sør til Hamar og Gjøvik i nord, er alle automatstasjoner, og vi vil rendyrker dette konseptet ved også å synliggjøre vårt særpreg i navnet. Derfor er Automat 1 det naturlige navnet.
Du kan kontakte oss på Kundeservice, telefon 800 32 020 hverdager kl 8.00–16.00, eller send oss en e-post: kontakt@automat1.no
Våre stasjoner skal alltid være rene og ryddige. Det skal gå raskt å tanke, og prisene skal være rimelige.
Ja, hos Automat 1 skal alle kunder få samme lave priser. Ingen skjulte rabatter, bare rimelig drivstoff til alle. Prisen i pris-masten gjelder til enhver tid.
Konkurransetilsynet påla finske St1 Nordic å selge virksomheten i Norge da selskapet i 2015 kjøpte Smart Fuel AS som eier de norske Shell-stasjonene. Avtalen med Blue Energy Holding om overtakelse av de 38 stasjonene ble godkjent av Næringsdepartementet sommeren 2017, og ett av vilkårene var at stasjonene måtte bytte navn.
Automat 1 er eid av Blue Energy holding AS og er 100 % norskeid.
Automat 1 godtar AvtaleGiro og E-faktura som betalingsform. Ta direkte kontakt med egen bank og opprett avtale. Ta med KID-nummer på en faktura og kontonummer 6011 05 53881. Banken ordner resten. Hvis du bruker nettbank, kan du registrere AvtaleGiro eller E-faktura neste gang du betaler en regning fra oss.
Med eFaktura får du regningen ferdig utfylt rett i nettbanken. Alt du trenger å gjøre er å godkjenne betalingen. KID- og kontonummer er allerede fylt ut. Referansenummer for å opprette E-faktura er kundenummeret ditt; syv siffer.
Med AvtaleGiro betaler du drivstoffregningen din raskt og enkelt. Banken din sørger for at regningen blir betalt på riktig tidspunkt. Du slipper å bruke unødvendig tid på å betale regningen og unngår purringer. AvtaleGiro er også rimeligere enn andre betalingstjenester.
Minst syv dager før forfall blir du varslet om regningens beløp og trekkdato, slik at du har full oversikt og mulighet for å stoppe betalingen om nødvendig. Gjennom bankens kontoutskrift, eller via kontofon, får du bekreftet at regningen er betalt.
Husk at du når som helst kan gå ut av ordningen ved å kontakte banken din.
Kundeservice treffer du på 800 32 020, eller mail kontakt@automat1.no
Før man fyller reserverer banken 1500kr fra kortet ditt. Dette blir løst ut automatisk umiddelbart etter fylling, men enkelte ganger kan forsinkelser eller feil hos bankene gjøre at dette tar litt lenger tid. Vi har dessverre ikke muligheten til å gjøre noe med dette, men hvis du ringer din bank kan de hjelpe deg å løfte reservasjonen.
Ja, på alle Automat 1-stasjoner kan du benytte både Visa og MasterCard.
Ja, du kan betale med bankkort merket med BankAxept på våre Automat 1-stasjoner. Kort med BankAxept er et debetkort med online deknings- og autorisasjonskontroll, og bruk av kortet forutsetter dekning på kontoen.
Nei, dine innkjøp faktureres måneden etter at de er gjennomført. Du får fakturaen i begynnelsen av måneden, og har normalt 15 dager fra fakturadato til forfallsdato.
Du kan kontakte oss på Kundeservice, telefon 21 49 64 20 hverdager kl 8.00 – 16.00, eller send oss en e-post: kontakt@automat1.no
Noen kunder har opplevd at feil person har mottatt faktura. Dette har gjerne vært en person i nær familie. Dersom du har opplevd dette må du ta kontakt med vår kundeservice. Vi vil i disse tilfellene legge inn fødselsnummeret ditt for å sikre at oppslaget treffer riktig person.
Årsaken til feiloppslaget har vært at vi grunnet GDPR har valgt å ikke lagre fødselsnummer i våre systemer som standard. For å sende elektronisk faktura gjør vi i stedet et oppslag i Efaktura-registeret ved å bruke din e-postadresse og ditt mobilnummer. Feil mottaker for efaktura har skjedd når flere familiemedlemmer har benyttet samme e-postadresse eller mobilnummer i sin nettbank.
Dersom du har spørsmål tilknyttet dette kan du kontakte vår kundeservice.
Etter endring av vår fakturapartner har dessverre ikke avtalegiro blitt videreført automatisk. Dersom du tidligere har benyttet avtalegiro har du nå i stedet mottatt e-faktura.
Dersom du ønsker å fortsette med avtalegiro må du sette opp dette på nytt. Dette kan du gjøre direkte i nettbanken din eller alternativt ved å følge denne lenken. Mottaker vil nå være Blue Energy (som er det juridiske navnet til Automat 1). Dersom du er vant til at fakturaene automatisk blir betalt anbefaler vi at du tar en sjekk om det ligger noen utestående fakturaer fra oss. Automat 1 vil ikke tillegge gebyrer på forfalte regninger for de dette gjelder.
Vaskehallene til Automat 1 holder åpent 06.00–22.00. Vi håper derimot å kunne være nattåpen innen kort tid.
Maksimale mål for vask i våre haller er:
Dette kommer innen kort tid, følg med på nettsidene for oppdatering.
Det skal være trygt å vaske biler og varebiler i våre vaskehaller. Vaskeprogrammet skal kunne brukes om du har montert takstativ, takboks eller har andre fabrikkmonterte deler på bilen din.
Dersom du likevel opplever en skade på bilen under vask ønsker vi at du tar kontakt med helpdesk tlf. 90 22 21 00 (åpningstid 06.00–22.15, mandag til søndag).
Svanemerket er myndighetenes eget miljømerke. Svanemerket stiller strenge krav til vannforbruk og forurensing fra avløpsvannet. For å klare kravene må det installeres et renseanlegg som både gjør det mulig å resirkulere vaskevannet, og renser det mye bedre før det slippes på avløpsnettet.
En Svanemerket bilvaskehall reduserer vannforbruket til 90 liter per bil mot normalt 400 liter, renser ut oljerester, tungmetaller og miljøgifter, resirkulerer opp mot 90 prosent av vaskevannet og bruker svanemerkede bilvaskemidler. Ved å velge en Svanemerket bilvaskehall gjør du et godt valg for både mennesker og miljø.
Vår smarte vaskehall leser konturene av bilen din selv, og tilpasser vaskeprogrammet etter dette.
Sørg bare for at alt sitter godt fast som det skal før du starter vaskingen av bilen.
Ja, det kan du. Ved å bruke samme kort til drivstoff og bilvask får du begge deler inn på samme faktura.
Vi starter med vaskehall i Hokksund, og skal utvide tilbudet ved andre stasjoner fortløpende.